Reklama, marketing, zarządzanie marką Zbójnicki Szlak

W definiowaniu pojęcia „promocja” można wyróżnić dwa podejścia, wąskie oraz szerokie (Wiktor, 2005, s.40, za: Kruczek, Walas, 2010, s.41). Promocja w ujęciu węższym to środki i działania, dzięki którym przedsiębiorstwo przekazuje na rynek charakteryzujące firmę i/lub produkt informacje, pobudza i ukierunkowuje popyt, zmniejsza cenową elastyczność popytu oraz wpływa na kształtowanie potrzeb nabywców. Natomiast u ujęciu szerszym promocję traktuje się jako synonim „komunikacji marketingowej”, ponieważ łączy ona wymienione wyżej elementy aktywizacji sprzedaży wraz z badaniami marketingowymi, umożliwiającymi przekazywanie i pobieranie informacji, które płyną z rynku. Promocja to pewien proces komunikacji z rynkiem, ale nie każdy proces komunikacji można nazwać promocją, ponieważ realizuje ona cele przy wykorzystaniu określonych instrumentów, które wywierają wpływ na pobudzenie sprzedaży.

 

 

Harnaś na Zbójnickim Szlaku

Obecnie trwa komercjalizacja Międzynarodowego Szlaku Zbójników Karpackich, będącego oryginalnym, markowym produktem turystycznym. Projektowi szlaku patronuje m.in. wydawnictwo Bezdroża i wydawnictwo Compass, dzięki którym zostanie wydany przewodnik po szlaku oraz mapy „Szlaku Zbójników Karpackich”.

 

Autor szlaku zakłada wyznakowanie w terenie międzynarodowego szlaku upamiętniającego karpackich harnasi „SZLAKU ZBÓJNIKÓW KARPACKICH”, liczącego 4.500 km, stworzenie m.in. karpackiego touroperatora „Zbójnicki Travel”, którego ofertę będzie sprzedawał m.in. Salon Turystyki Aktywnej Wierchy, będący głównym agentem turystycznym touroperatora. W planach znajduje się także utworzenie karczmy i hotelu „Janosikowy Dwór” w obrębie parku rozrywkowo-tematycznego „Zbójnikolandia”, zbój – informacji turystycznej, wielu zbójnickich pomników upamiętniających harnasi zbójnickich, Fundacji „Zbójnicki Szlak”, Festiwalu „Zbójnickie Igrce”, Olimpiady Sportów Zbójnickich, zbójnickich gier miejskich „Zbójnicy na karpackiej ceście”,  Zbójnickiego Towarzystwa Naukowego, czasopisma „Na Zbójnickim Szlaku”, zbójnickiej książki kulinarnej „Zbójnickie Jadło”, zbójnickich map, folderów i ulotek, przewodnika turystycznego „Zbójnickim Szlakiem”, zbójnickiego sklepu internetowego www.zbojnickisklep.pl, euro regionalnych zbójnickich targów turystycznych, agencji artystycznej „Karpackie Zbóje”, zbójnickiej drużyny rekonstrukcyjnej „Janosikowa Drużyna” oraz kół miłośników zbójnictwa karpackiego.

Autor „Szlaku Zbójników Karpackich” chce aby nastąpił wzrost świadomości zbójnickich towarów, usług, imprez poprzez kampanie informacyjne wspierające sprzedaż, dzięki czemu wzrośnie również świadomość istnienia Szlaku Zbójników Karpackich.

Za stolicę Szlaku Zbójników Karpackich autor szlaku wybrał Żywiec, opierając się na historii zbójnictwa oraz ze względu na rozpoznawalność miejscowości i największe nasilenie zbójnickiego ruchu ludowego w dawnych czasach.

Aby projekt odniósł sukces ludzie muszą kojarzyć markę, nazwę, logo, asortyment. Projekt „Zbójnicki Szlak” pokazuje unikatowość zbójeckiego przedsięwzięcia. Organizowane są ciągle działania wizerunkowe.

 

zbjnicki pasMotto projektu to "Kto nie stara się być lepszy odchodzi w cień". Obecnie atrakcyjne są  nowe rzeczy, niezwykłe, intrygujące, emocjonujące, a taki asortyment unikatowych produktów zapewnia projekt „Zbójnicki Szlak”. Projekt stawia też na wygodę, jakość, ale przede wszystkim bezpieczeństwo. Projekt „Szlak Zbójników Karpackich” stawia na emocje, na jedyne w swoim rodzaju przeżycia, przełamuje bariery, wraca do karpackich korzeni. Ludzie przemierzający „Szlak Zbójników Karpackich” będą zbierać doświadczenia, odkryją sekrety zbójników karpackich.

Projekt promuje wielu znanych i zasłużonych osobistości ze świata turystyki i kultury. Dobrze by było, aby projekt dodatkowo promowały takie osoby jak Wojciech Cejrowski lub Martyna Wojciechowska.

ZBÓJNICKIE DZIAŁANIA PROMOCYJNE

Podejmowane działania promocyjne mają na celu stworzenie silnej marki „Zbójnicki Szlak”, która pozwoli na identyfikację produktu, przez co zwiększą się różnice oraz przewaga nad konkurencją.

• Tworzona jest strategia zarządzania marką oraz kampanie informacyjne wspierające sprzedaż zbójnickich towarów i usług. Zauważono, że sprzedają się nowe, niezwykłe, intrygujące, emocjonujące produkty i niesztampowe podejście do tworzenia nowej gamy zbój – gadżetów i zbój-wycieczek.

• Wprowadzana jest obecnie strategia performance marketing – czyli strategia szerokiej, wielokanałowej promocji realizowanej głównie o marketing w wyszukiwarkach internetowych oraz reklamy kontekstowe, banerowe czy przekaz w mediach społecznościowych.

• Równolegle prowadzone są także działania wizerunkowe, które bazują na powiedzeniu „wyróżnij się albo zgiń”. Mottem przewodnim jakie przyświeca twórcy projektu jest hasło: "Kto nie stara się być lepszy odchodzi w cień".

• Marka ZBÓJNICKI SZLAK ma plany reklamować się za pomocą niekonwencjonalnych zbójnickich akcji ambientowych – z wykorzystaniem przestrzeni publicznej. Idea flesz mobu jest prosta. Błyskawiczny tłum zbójników promujących SZLAK ZBÓJNIKÓW KARPACKICH zbiera się w określonym miejscu o konkretnej godzinie, by zrobić coś niekonwencjonalnego, żeby przełamać stereotypy, zachwycić, zaskoczyć ludzi. Dać im do myślenia. By odczarować szarą rzeczywistość, zaintrygować, zainspirować przechodnia, wprowadzić w jego życie chwilowy chaos. Nie będzie to ani happening, ani performance. Wszelka niestandardowość w temacie projektu „SZLAK ZBÓJNIKÓW KARPACKICH” jest w reklamie pożądana. Takie działania przyciągają jak magnez rzesze potencjalnych turystów, media, sponsorów. To ściąga media. A o to chodzi, żeby szybko zaistnieć w szeroko pojętej branży turystycznej. Zbójnicka akcja marketingowa w wielkich centrach handlowych w Polsce i nie tylko, inscenizowany napad zbójnicki, pokaz stroju zbójnickiego, rozdawanie ulotek, folderów potencjalnym nabywcom zbójnickich produktów, zbój - gadżetów daje możliwość szybkiego rozreklamowania nowego „produktu turystycznego”. Takie nietypowe, niesztampowe akcje promocyjne, reklamowe przyniosą o wiele szybszy, większy i pożądany efekt i zapadną w pamięć na pewno silniej, aniżeli jakakolwiek typowa forma reklamy. Pieniądze z takich akcji będę przeznaczone na cele statutowe Fundacji „Zbójnicki Szlak”.  Marka Zbójnicki Szlak będzie też bazować na zbójnickich grach miejskich – na modnym ostatnio questingu. Wszelka niestandardowość w reklamie jest pożądana. Silna marka pozwoli na identyfikacje produktu, to wpłynie na zwiększenie różnic i pomoże wyeksponować przewagę nad konkurencją.

 

Janosik ze zbójecką flintą

 • Logotyp ZBÓJNICKI SZLAK pojawia się coraz częściej w Internecie, w mediach, aby potencjalny Klient zaczął kojarzyć markę, logo, asortyment. Strategia marketingowa pokazuje unikatowość tego międzynarodowego przedsięwzięcia. Innowacyjne produkty turystyczne które wchodzą powoli na rynek cechuje wysoka jakość i bezpieczeństwo.

• Opracowane już zbój - produkty turystyczne mają też na celu ukazanie regionalizmu, folkloru Karpat, ale nie w sposób tradycyjny tylko nowoczesny, m.in. za pomocą multimedialności przedsięwzięcia oraz tzw. turystyki pikselowej. Z racji ogólnoświatowego kryzysu promowany jest przez markę Zbójnicki Szlak tzw. staycation. To twór językowy pochodzący od słów „stay” (zostać) oraz „vacatio” (wakacje).

• Projekt ZBÓJNICKI SZLAK zakłada również promocję tzw. glampingu (glamorous camping), kempingów które mają powstać w niektórych miejscach wzdłuż SZLAKU ZBÓJNIKÓW KARPACKICH dla turystów przyzwyczajonych do miejskich udogodnień. W namiotach, zbój - chatach i jurtach będą znajdować się nowoczesne sanitariaty, kuchnie i dostęp do bezprzewodowego Internetu.

• Strategia i zwiększenie świadomości marki ZBÓJNICKI SZLAK ma na celu sprawić, aby Polacy zachwycili się swoim krajem jak i innymi krajami zlokalizowanymi w Karpatach.

• Strategia marki ZBÓJNICKI SZLAK wyznaczyła nowy kierunek działań promocyjnych i ma podkreślić mocne strony regionu karpackiego, jego dziedzictwo oraz cechy, które wyróżniają je na tle innych potencjalnie konkurencyjnych regionów. Zbójnictwo karpackie ma być kotwicą medialną kampanii reklamowej, która będzie realizowana już w 2012 roku.

• Projekt „Zbójnicki Szlak” wykorzystuje wzornictwo folklorystyczne, w tej nowoczesnej postaci tzw. folk design. Folklor może być atrakcyjny i nośny m.in. za przyczyną specjalnie opracowanej linii zbójnickich gadżetów – tzw.  etnodesignerskich zbój-gadżetów. Zysk ze sprzedaży zbój - gadżetów moze trafić na konto Fundacji "Zbójnicki Szlak" i być wykorzystany na cele statutowe.

• Pamiętając o tożsamości, trzeba szukać oryginalnej, niekonwencjonalnej promocji, „SZLAK ZBÓJNICKI” takową organizuje. Przedstawia tradycje, folklor, regionalizm w niekonwencjonalny i nowoczesny sposób. Przełamuje stereotypy i temat tabu jakim było zbójnictwo karpackie. Karpaty stają się kodem kulturowym zdolnym przyciągnąć klientów, gości, turystów, a to za sprawą powstania projektu „Szlak Zbójników Karpackich”. Polska jak i całe Karpaty mogą mieć fantastyczną oryginalną markę właśnie w stylu cepeliowskim! Nie wstydźmy się tego, pokazujmy to – tylko nowocześnie! Polska jak i Karpaty mogą mieć świetny wizerunek turystyczny jeszcze za naszego życia!

• W turystyce jest miejsce na wszystko, zwłaszcza na produkty, które są oryginalne, unikatowe. Bardzo ważny jest jednak sposób ich wykorzystania. Ważne jest aby promując SZLAK ZBÓJNIKÓW wykorzystać multimedialność. Jeśli ktoś przeżyje ten zbójecki dreszczyk emocji, natychmiast zareklamuje go znajomym.

• Projekt „Zbójnicki Szlak” będzie promowany w komórkach klientów. Na świecie 4 mld ludzi korzysta z komórek. W najbliższym czasie będzie to najbardziej efektywne narzędzie dotarcia do potencjalnego klienta. Niestety jest to usługa bardzo droga. Takie możliwości stwarzają takie firmy jak: Mobilvi, Ad Mobile, Proxy Ad. Projekt „Zbójnicki Szlak” bazuje na tym, że w najbliższej przyszłości rynek zdeterminują smart fony.

• Bardzo ciekawą inicjatywą zdają się być tzw. funty zbójnickie, które produkowane są przez Mennicę Łebską a dystrybuowane przez Firmę Zbójnicki Szlak, która objęła patronatem akcję funtów zbójnickich na terenie Beskidzkiej Piątki w Beskidzie Śląskim oraz w Beskidzie Sądeckim w Krynicy, Muszynie i Piwnicznej. W każdej z tych miejscowości wprowadzono do obiegu odrębny pieniądz lokalny, który będzie można otrzymać w formie reszty lub też zapłacić nim w kilkunastu punktach honorujących. Funty Zbójnickie nie są prawnym środkiem płatniczym, są natomiast bonem towarowym w formie żetonu akceptowanym w wybranych obiektach handlowo-usługowych, które zgodziły się na udział w akcji.


• W ramach projektu „Szlak Zbójników Karpackich” można zorganizować w największych miastach w Polsce, Słowacji, Czechach, Ukrainie, Rumunii i na Węgrzech przemarsze brygad zbójnickich oraz urządzić specjalnie opracowane przez twórcę „Szlaku Zbójników Karpackich” zbójnickie gry miejskie 

• Aktualnie w projekcie wykorzystuje się marketing szeptany. W przyszłości trzeba będzie zorganizować również szeroko zakrojone akcje e-mailingowe. Projekt trzeba będzie promować na turystycznych portalach internetowych, stronach poświęconych turystyce rodzinnej, kulturowej, na wszystkich możliwych portalach społecznościowych.

• W promocji projektu „SZLAK ZBÓJNIKÓW KARPACKICH” trzeba wykorzystać profesjonalne wideoblogi, produkować filmy w celu wypromowania nowych zbójnickich i góralskich destynacji turystycznych w Karpatach. Bardzo ważne jest też uzyskanie jak największej liczby komentarzy uczestników zbójnickich dotyczących proponowanych zbójnickich usług i wycieczek. Regularnie trzeba przeprowadzać sondy i ankiety wśród uczestników, którzy skorzystali z nowych propozycji zbójnickich produktów turystycznych.

• Do promocji projektu „Szlak Zbójników Karpackich” trzeba wykorzystywać zdjęcia dynamiczne 360 stopni. Wideo rozwiązania są doskonałą formą promocji. Bardzo ważnym elementem promocyjnym projektu będzie zaistnienie technologii TV VOD (na m.in. takich stronach jak: www.bankier.pl , www.pulsbiznesu.pl , www.capital24.pl ). W planach jest także stworzenie internetowej telewizji promujących atrakcje, obiekty i usługi w ramach projektu „SZLAK ZBÓJNIKÓW KARPACKICH”. Pomimo faktu, że projekt jest typowo góralski, ludowy, stworzony w stylu cepeliowskim trzeba promować go w sposób bardzo nowoczesny, wykorzystywać wszystkie możliwe interaktywne sposoby.

• W projekcie trzeba będzie ująć przeprowadzenie specjalnego audytu turystycznego jak i badań jakościowych i ilościowych dotyczących wizerunku regionu karpackiego oraz produktu turystycznego jakim jest „Szlak Zbójników Karpackich”.

• Po kompleksowej inwentaryzacji atrakcji turystycznych w regionie karpackim trzeba będzie opracować kilkanaście produktów turystycznych w obrębie „SZLAKU ZBÓJNIKÓW KARPACKICH”. M.in.  ofertę eXtremalną (team building, incentive), kulturalną (trzeba położyć nacisk na produkty kulturowe by zapewnić turystom edukację i godną rozrywkę), przygodową dla rodzin z dziećmi, zdrowotną, biznesowo – korporacyjną, konferencyjną, wiejsko – tradycyjną, edukacyjną, zimową, etniczną, ofertę VIP, ofertę weekendową, ofertę dla singli, ofertę dla seniorów, itp.

• W promocji SZLAKU ZBÓJNIKÓW KARPACKICH trzeba zastosować podobne rozwiązania jak w Łodzi (innowacyjny system informacji turystycznej). Jest to atrakcyjny i innowacyjny pomysł zwiedzania obiektów, który może być wykorzystany na „SZLAKU ZBÓJNIKÓW”. Umieszczone na konkretnych budynkach fotokody dzięki telefonom komórkowym zamieniają się w zawsze dostępne centra informacji turystycznej. Wystarczy wysłać darmowy SMS i ściągnąć oprogramowanie. Po zrobieniu zdjęcia fotokodowi otrzymamy dostęp do informacji o zabytku  - w wypadku projektu „Szlak Zbójników Karpackich” będzie to np. kapliczka zbójnicka, zamek, izba pracy twórczej, skansen itp. To idealne rozwiązanie dla turystów indywidualnych wykorzystujących nowoczesne technologie (grupa docelowa: młodzież, rodziny z dziećmi). W tej kwestii trzeba by było nawiązać współpracę  z Firmą MobileMS.

• POT sugeruje, że wizerunek Polski w Europie skupia się wokół tradycjonalizmu, zapóźnienia gospodarczego i religijności. Projekt „Szlak Zbójników Karpackich” co prawda skupia się na ludowości, którą jednak w sposób bardzo nowoczesny można wypromować i pokazać. Polska w dalszym ciągu nie potrafi się dobrze promować na targach turystycznych, w mediach europejskich itp. Trzeba wykorzystać to, że Polska jest wiejska i tradycyjna! Takich krajów jest coraz mniej w plastikowym świecie. Trzeba promować turystykę dziedzictwa kulturowego, turystykę etniczną, wiejską, agroturystykę, ekoturystykę, turystykę kulinarną. To wielka szansa dla turystyki karpackiej. Trzeba pokazać naszą wieś i  góry świadomie, w sposób ekologiczny i nowoczesny. Trzeba  być dumnym z naszych tradycji, z naturalnego piękna Karpat, Polski. Trzeba być dumnym z bogatej spuścizny karpackich górali.

• Istotne jest budowanie wspólnej opiniotwórczej i reprezentacyjnej platformy działania. Dobrze by było, aby POT wsparła działania marketingowe i promocyjne w zakresie projektu „Szlak Zbójników Karpackich” jako nowego produktu turystycznego.

• Obiekty noclegowe i gastronomiczne wytypowane przez specjalistów z projektu „Zbójnicki Szlak” muszą być tradycyjne, nawiązywać do szeroko pojętej góralszczyzny, ale muszą być też nowoczesne (dostęp do Internetu) i muszą mieć wyższy standard zakwaterowania.

• Pamiętając o tożsamości, trzeba szukać oryginalnej, niekonwencjonalnej promocji, a tematyka zbójnictwa karpackiego to zapewnia. Trzeba pokazać tradycje, folklor, regionalizm w niekonwencjonalny sposób. Ważne jest, aby przełamać stereotypy i rozpowszechnić temat zbójnictwa karpackiego, które przez wiele lat było tematem tabu. Polska jak i całe Karpaty mogą mieć fantastyczną oryginalną markę właśnie w stylu cepeliowskim. Nie wstydźmy się tego, pokazujmy to – tylko nowocześnie! Polska może mieć świetny turystyczny wizerunek jeszcze za naszego życia!

• Projekt „Szlak Zbójników Karpackich” będzie startować w wielu konkursach, np. na najlepszy produkt turystyczny, najlepszą pracę magisterską z zakresu np. turystyki kulturowej, Wawrzyn Polskiej Turystyki. Konkursy te organizują organizacje turystyczne, izby turystyki, samorządy, uczelnie wyższe. Projekt „Szlak Zbójników Karpackich” zamierza startować w konkursie organizowanym przez Małopolską Izbę Turystyki o honorową nagrodę – „Parzenicę”. Celem przyznawania corocznej Honorowej Nagrody Małopolskiej Izby Turystyki jest wyłonienie oraz nagrodzenie najciekawszych inicjatyw podjętych i wdrożonych w zakresie nowoczesnej oferty turystycznej.

Harnicy, smolacy - łapace zbójników

 • Projekt „Szlak Zbójników Karpackich” musi zaistnieć, podobnie jak logotyp „Zbójnickiego Szlaku” w jak największej ilości forów internetowych, portali społecznościowych, stron internetowych związanych z tematyką turystyki i kultury. Obecnie trwają prace nad stworzeniem bardzo nowoczesnego zbójnickiego portalu internetowego o wysokiej funkcjonalności i bardzo dobrej nawigacji. Portal będzie serwisem informacyjnym i zarazem platformą rezerwacji zbójnickich produktów. Strona będzie bardzo oryginalna stworzona wg. zasady „wyróżnij się albo zgiń”. To hasło wymyślił sam Jack Trout.

• Projekt „Zbójnicki Szlak” może nawiązać współpracę z Fundacją „Nasza Ziemia” oraz z Firmą Żywiec Zdrój, która sadzi miliony drzew w Beskidzie Żywieckim. Marka źródlanej wody mineralnej jest rozpoznawalna, a stolica zbójnictwa karpackiego znajduje się właśnie w Beskidzie Żywieckim. Warto by było w przyszłości wspierać akcję „Moje silne drzewo”. W planach jest posadzenie wielkiej ilości buków, drzew, które pierwotnie rosły w puszczy karpackiej na terenie Beskidów, ale w większości zostały wycięte przez Habsburgów. Buki, gdy się zazieleniły były sygnałem dla zbójników, że trzeba było wyjść z zimowego ukrycia i zacząć zbójować. Marka Żywiec Zdrój ma wyrobiony brand, markę i warto by było wesprzeć ich  działania marketingowe. Ponadto Firma Żywiec Zdrój zachęca do wejścia na górski szlak, a „Szlak Zbójników Karpackich” jest szlakiem częściowo górskim. Ponadto z Fundacją „Nasza Ziemia” można by było zorganizować w ramach akcji „Wielskie Sprzątanie Świata” sprzątanie wyznaczonego odcinka „Szlaku Zbójników Karpackich”.

• Projekt „Zbójnicki Szlak” będzie promować specjalna zbój – maskotka. Modne w tych czasach jest wykorzystywanie tzw. Urban toys. Projekt zakłada współpracę z pierwszym na świecie biurem dla pluszaków - Toy Travelling w czeskiej Pradze. Każdy z turystów będzie mógł wysłać swoją zbój - maskotkę na dowolny odcinek SZLAKU ZBÓJNIKÓW KARPACKICH.

• Zbój imprezy, wycieczki, zielone szkoły ze zbójnikami będę sprzedawane na raty. Obecnie taką ofertę wycieczek na raty ma Lukas Bank. Hasłem reklamowym tej usługi będzie  – „Zbójnickie wakacje na kredyt”.
 
• W przyszłości oferta projektu „Szlak Zbójników Karpackich” sprzedawana będzie przez jeden z dostępnych systemów GDS, np. MerlinX.

• Na niektórych etapach przejścia „Szlaku Zbójników Karpackich” turysta będzie mógł korzystać z audio – przewodników, audio – quidów w różnych językach.

• W wytypowanych przez pracowników „Zbójnickiego Szlaku” karczmach, hotelach i innych obiektach noclegowych na „Szlaku Zbójników Karpackich” będzie dostępne specjalne menu sygnowane logotypem „Zbójnicki Szlak”. W zbójnickim menu będzie kilkanaście potraw zbójnickich wymyślonych przez gastronomów zatrudnionych w projekcie, takich jak np. Łzy Maryny lub Grzmot Zbója, które za taką samą cenę będzie można kupić w wielu obiektach, które przeszły wcześniej specjalną kategoryzację. W obiektach gastronomicznych i hotelarskich będą w specjalnych zbój – gablotach mapy, przewodniki, foldery, ulotki, gadżety promujące „Zbójnicki Szlak” oraz tematykę szeroko pojętej góralszczyzny i zbójnictwa karpackiego. Cała gama produktów zbójnicko – góralskich będzie nawiązywać stylistyką i kolorystyką do produktów benedyktyńskich.

• Dobrym posunięciem marketingowym będzie nawiązanie współpracy z Firmą www.rakiety.pl . Na rakietach śnieżnych uczestnicy zbójnickiej imprezy sportowej będą mogli przejść dany odcinek „Szlaku Zbójników Karpackich”. Dla zwycięzców będą przewidziane atrakcyjne nagrody.

• Stosowanie desktop marketingu (zbójnickie i góralskie tapety i wygaszacze ekranów) jest coraz bardziej wykorzystywane przez wiele firm, co podnosi konkurencyjność na rynku.

GDZIE PROMOWAĆ PROJEKT „SZLAK ZBÓJNIKÓW KARPACKICH”

Projekt powinien być promowany na jak największej ilości portali związanych z tematyką kulturalną i turystyczną. Dodatkowo działania promocyjne powinny być skoncentrowane na dużych imprezach folklorystycznych w Polsce oraz na targach turystycznych krajowych i zagranicznych. Projekt powinny wspierać i promować krajowe organizacje turystyczne, jak POT, KRIT, PIT, KIT itp. Wsparcia powinno udzielić też Ministerstwo Sportu i Turystyki. Z racji tego, że szlak przebiega przez kilka krajów w promocję nowego zbójnickiego produktu turystycznego powinny zaangażować się narodowe organizacje Słowacji, Czech, Ukrainy, Rumunii i Węgier. 

Imprezy folklorystyczne:

• Międzynarodowe Spotkania Folklorystyczne – Lublin www.zpit.lublin.pl   
• Międzynarodowy Festiwal Dziecięcych Zespołów Regionalnych „Święto dzieci Gór – Nowy Sącz www.mcksokol.pl 
• Międzynarodowy Festiwal Folkloru Ziem Górskich – zakopane www.mffzg.pl   
• Małopolski Festiwal Smaku – Kraków www.smak.malopolska.pl 
• Międzynarodowy Festiwal Folklorystyczny „Wars-folk”, Warszawa www.warsfolk.pl 
• Bieszczadzkie Spotkania ze sztuką (dawniej: Festiwal sztuk Różnych „Bieszczadzkie Anioły” www.mojebieszczady.org   
• Międzynarodowy festiwal Muzyki Folkowej – Pszczyna www.festiwalpszczyna.pl   
• Międzynarodowy Studencki Festiwal Folklorystyczny – Katowice www.festiwal.us.edu.pl 
• Europejskie Targi produktów regionalnych w Zakopanem (TARPiK)
• Sabałowe Bajania w Bukowinie Tatrzańskiej
• Krakowski Festiwal Górski
• Tydzień Kultury Beskidzkiej
• "Gorolski Święto" w Jabłonkowie
• „Janosikowe Dni w Terchovej”
• Festiwal Huculski w Krakowie
• Festiwal Karola Szymanowskiego w Zakopanem

 

Pobili się dwaj górale

 Targi turystyczne:

• ITB BERLIN
• MTT WROCŁAW
• INTOUREX W SOSNOWCU
• NA STYKU KULTUR – ŁÓDŹ
• GLOB KATOWICE
• VOYAGER KIELCE
• KRAKOWSKI SALON TURYSTYCZNY
• GTT GDAŃSK
• TARGI LATO W WARSZAWIE
• TT WARSAW WARSZAWA
• TOUR SALON POZNAŃ
• TARGI PRODUKTÓW TURYSTYCZNYCH I WYPOSAŻENIA SPORTOWEGO „REKREACJA” BIELSKO BIAŁA

WSPÓŁPRACA

Z racji ogromnego zasięgu szlaku (6 krajów, 4.500 km długości) w sprawę promocji powinny też zaangażować się ambasady wszystkich 6 krajów.

Ambasady krajów przez które przebiega „Szlak Zbójników Karpackich”

1. AMBASADA REPUBLIKI CZESKIEJ, UL. KOSZYKOWA 18 00 – 555 WARSZAWA TEL. 022 525 18 50 www.mfa.cz/warsaw

2. AMBASADA REPUBLIKI WĘGIERSKIEJ, UL. CHOPINA 2, 00-559 WARSZAWA, TEL. 022 628 44 51,
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.

3. AMBASADA UKRAINY, AL. JANA CHRYSTIANA SZUCHA 7, 00 – 580 WARSZAWA, TEL. 022 629 34 46
www.ukraine-emb.pl

4. AMBASADA REPUBLIKI SŁOWACKIEJ, UL. LITEWSKA 6, 00 – 581 WARSZAWA, TEL. 022 525 81 10
www.ambasada-slowacji.pl

5. AMBASADA RUMUNII , UL. CHOPINA 10, 00 – 559 WARSZAWA TEL. 22 628 31 56
www.varsovia.mae.ro

6. RUMUŃSKI OŚRODEK INFORMACJI TURYSTYCZNEJ, 00-004 WARSZAWA, UL. MARSZAŁKOWSKA 84 /92,
Tel.: 022 621 03 46, e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript. , www.icr.ro

Narodowe organizacje turystyczne w krajach przez które przebiega „Szlak Zbójników Karpackich”

W promocję „Szlaku Zbójników Karpackich” powinny włączyć się narodowe organizacje turystyczne takie jak:

1. POLSKA ORGANIZACJA TURYSTYCZNA www.pot.gov.pl

2. CZESKA ORGANIZACJA TURYSTYCZNA www.czechtourism.com

3. NARODOWE CENTRUM TURYSTYKI SŁOWACKIEJ www.slovakia.travel

4. NARODOWE CENTRUM TURYSTYKI RUMUNII www.romaniatourism.com

5. NARODOWA ORGANIZACJA TURYSTYKI UKRAINY www.atlasbusiness.pl

6. NARODOWA ORGANIZACJA TURYSTYKI WĘGIER www.hungary.com

Zapraszamy na Zbójnicki Szlak!

Opracowując projekt „Szlak Zbójników Karpackich” skorzystano z blisko 1000 źródeł dotyczących zbójnictwa karpackiego, które znajdują się tutaj. Kliknij!